Sunday, September 23, 2012

Bila Akal Mula Bicara

Awal mesej orang 1 mesti panjang2,penuh2,banyak tanda soal.
Macam ni :

kat mana? dah makan? duit ada lagi tak? hujung minggu ni balik tak? kalau balik nak ambil tak?

Cukup panjang la untuk satu mesej. Itu antara mesej orang 1.

Awal mesej orang 2 pulak (kalau ada mesej la).
Macam ni :

??

atau

(kosong)

atau

tak mesej langsung.

seminggu. 2 minggu. 1 bulan. 2 bulan.

Cukup puitis. Cukup hebat bukan.

So, pada pendapat kalian, apakah aku patut mengabaikan orang yang menyayangi aku dan mengambil berat tentang aku untuk orang yang aku sayang tapi tak hargai aku?

Yeah. Aku pun sedang fikirkan.

Pernah ada satu buku aku baca, tulisan Taufiqurrahman dalam Munajat Cinta, buku cinta terhadap ketuhanan dan mencari jati diri, katanya ;

'apabila terlalu mencintai sesuatu secara berlebihan maka akan terdorong untuk mengurangkan cintanya terhadap yang lain.'

Aku fikir sejenak. Ya, aku admit, aku salah. Andai masa dapat diundur kembali..andai saja..
So apa yang aku nak katakan ialah, pandanglah orang yang sentiasa ada untukmu, sentiasa menyayangi dan menghargai kehadiranmu.

Berpijak di bumi yang nyata. Angan-angan yang tak bisa jangan difikirkan, tapi lepaskan ia.

No comments:

Post a Comment